2010-05-03

And here they are!!

My coconut souffles! They turned out so beautiful! They kind of scared me there for a while as they wouldn't rise, but eventually they did. Yay! :)
As I had some batter left over (only have 4 ramekins), I poured the rest into some old teacups that I have. I did this partly because I didn't want to waste any batter and partly because I wanted to see if the cups were oven proof. They were, fortunately :) The souffles in the cups didn't turn out as good as the ones in the ramekins, though. Still, good to know :)

3 comments:

  1. För att sufflen ska resa sig, får inte formen luta för mycket utan måste vara i stort sett rak lärde jag mig på verner :P
    Men det såg ju riktigt fint ut ändå :)

    ReplyDelete
  2. Så fina och vad gott det ser ut!! :D /G

    ReplyDelete
  3. Mikaela - Ja, jag har läst det också, tydligen var det verkligen så :) Tänkte själv att SÅ stor skillnad kan det väl inte göra, vara de inte lutar innåt... hehe. I ugnen reste de sig massor, typ för mycket eftersom de sprack på toppen. Antar att det var därför de sjönk ihop på en gång.

    Visst är dom fina? :) hihi. Men jag älskade inte smaken... :( haha, är nog konsistensen som jag har lite svårt för - som en krämig pudding (jag klarar typ inte av puddingar). Smaken var god fast lite "äggig" finns nog mkt bättre smksättningar än kokos, choklad, olika bär... Som "döljer" äggsmaken bättre. Får se om jag försöker igen.

    ReplyDelete